15 Mart 2012 Perşembe

WELLNESS BY ÖZGÜL


Ünlülerin yeni gözdesi “wellness by özgül”  fizik tedavi, yoga, kondisyon ve stretchingden oluşan programıyla bayanların yüzünü güldürüyor. Özellikle hamile veya yeni doğum yapmış bayanlar için olan egzersiz programında fazla kilolardan kurtulmak isteyen bayanların dikkati “Wellness by Özgül”de.Beşiktaş Hanedan Restaurant’ta Özgül Tuncer ile yapmış olduğumuz sohbet gerçekten çok keyifliydi.Kendisi ile ilgili anlattığı bedensel farkındalık yolculuğu hem düşündürücü hem de öğretici. Hayatımızın hep duruş üzerine olduğunun altını çizen Özgül Tuncer’in Kalem-i Cümbüş’e vermek istediği çok önemli mesajlar var!
"Wellness by Özgül" adlı programınızda hangi uygulamalar yer alıyor?
Özgül Tuncer: wellness by özgül programı öncelikle kişinin nasıl doğru bir duruşa sahip olması gerektiğini öğreten ve bedeni yer çekimine karsı güçlendiren bir programdır ve fizyoterapi, yoga, kondisyondan oluşmuş bir konsepttir.
Yaklaşık olarak uygulamanın bitmesi için ne kadar bir süreç gerekiyor?
Özgül T: Bedeni dayanıklı hale getirmek, olabilecek sakatlanmaları en aza indirmek ve ağrısız bir bedene sahip olmak için en az 6 aylık haftada 2 gün yapılacak bir çalışma kişide belirgin bir bedensel güçlenmeye, beden farkındalığına ve şikâyet edilen ağrıların en aza inmesine sebep olmaktadır. Bu çalışmaya katılan kişilerde “wellness by özgül” programı yaşam tarzı haline gelmiştir. Bu programa 3 yıldır devam eden kişiler var.


Bu programın hamile bayanlar için çok yararlı olduğunu duydum. Bize biraz bilgi verir misin?

Özgül T: Hamile bayanlarda en çok gözlemlediğim şey karınları büyüdükçe geriye doğru yaslanmaları artıyor bel gittikçe çukurlaşıyor. Karın, sırt, kalça kasları ve bağlarındaki dengesizlikler ve güç kayıpları bel çukurluğunu artırır. Gebelikte diğer bir postür(duruş) bozukluğu da omuzların öne doğru durmasıdır buna da kifoz(kamburluk) denir. Hamile bayanlarla çalışmamın başlaması onları gözlememden geçiyor. Jinekologlarla konuşup gebelik dönemi hakkında bilgi almaya çalıştım. Sürekli bilimsel destek aldığım doktorlardan biri olan, şu an milli takımda doktor olan iş partnerim Dr. Bülent Bayraktar ve özellikle omuz üzerinde Amerika  da, Avustralya da ve İsrail de çalışmış olan Dr. F.Erkal Bilen ile sık sık uygulayacağım egzersiz programı için görüşüp onların yardım ve desteğini aldım. Gebelik sonrasının 8. haftasında tekrar egzersizlerimize başladık. 



Doğum sonrası sağlamış olduğun egzersiz programında hedefiniz nedir?

Özgül T: Gebelik döneminde ve sonrasında hedeflediğim çalışma,  annenin bedeninin güçlü ve dayanıklı olarak günlük yaşamına devam etmesini sağlamaktır. Bebeğin ilk ayları anneler için zor geçer. Sürekli gece uyanmaları süt vermeleri uyku düzenlerinin bozulması anneyi gergin yapabiliyor. Wellness by özgül çalışması ile anne bebeğini kucağına alırken onu nasıl taşıması gerektiğini, vücuduna nasıl yük bindirmemesi gerektiğini ve egzersiz yaparak kendini nasıl dinç ve güçlü hissedeceğini biliyor..Bu programdan yaralanan anneler daha dinamik, ağrısız ve güçlü bir beden sahibi olmaktadır. Ayrıca doğum öncesi güçlenen kaslar doğum sonrası tekrar eski formuna kavuşuyor. 


Doğumdan sonra anneler ne gibi egzersizlere ihtiyaç duyarlar? 
Özgul T: Anneler özellikle iç rahimin güçlenmesine, karın, omuz, sırt, bel ve diz güçlenmesine ihtiyaç duyarlar. Normal doğum yapan anne adaylarında bazen idrar kaçırma görülebilir. Yaptığımız egzersiz programında iç rahim ciddi bir çalışma yapıyor ve güçleniyor. Karşılaştığım en büyük sıkıntılarından biri de kollarda yorgunluk ve sırt-bel bölgesindeki ağrılar. Her zaman doğum öncesinden başlayan programa katılamayan annelerle de  çalışıyorum. Genellikle onlarda bu şikayetleri duyuyorum. Öncelikle boyun, kol, sırt bölgesini güçlendiriyorum. Doğum öncesi egzersize başlayan anne, doğum sonrası egzersize başlayan anneden daha sağlıklı ve güçlü bedene sahip oluyorlar ve çok çabuk kendilerini toparlıyorlar.


Egzersiz için "wellness by özgül"e başvuran bir kişinin daha önce spor yapmış veya yapmamış olması bir şey değiştirir mi?

Özgül T: wellness by özgül programına ister spor yapan ister hiç spor yapmayan herkes katılabilir. Programa yeni başlayanlar için daha hafif olmaktadır. Spor yapmış olanlarda ise daha zorlayıcı daha güçlü hareketler bulunmaktadır ama asla kişinin hareket kapasitesini zorlayacak hareketler yapılmamaktadır. Bugüne kadar hiçbir sakatlık yaşamadık ve umarım yaşamayız.


Çalışmalarınızı nerede yapıyorsunuz? Bir merkeziniz var mı?

Özgül T:Merkez açmayı düşünüyorum çünkü çok fazla talep var. Şuan da özel bir hastane dışında genellikle evlerde dersler vermekteyim. Bazen 3 kişilik gruplara bulundukları sitenin spor salonunda ya da evleri müsaitse evlerinde dersler veriyorum.


Kişiye özel egzersiz programımı uyguluyor musunuz veya genel bir program mı?

Özgül T:Öncelikle bir grup çalışması olabilmesi için katılımcıların bedensel aktivitelerinin  ve yaşlarının aynı seviyede olması, herhangi bir fiziksel rahatsızlığının olmaması gerekmektedir. Herhangi bir rahatsızlığı olan bir kişi diğerlerini yavaşlatır. Bu durumda özel koç olarak tekli çalışmalar yapıyorum


Kimlerle Wellness by Özgül çalışması yapılabilir?
Özgül T: Ben 4 yaş ile 80 yaş arasındaki kişilerle wellness by özgül çalışması yaptım. Kişiye özel bir çalışmadır bu program.3 klinik psikolog tarafından denge, koordinasyon ve dikkat sorunu olan çocuklar bu programa yönlendirildi ve bu çocuklarla çok eğlenceli çalışmalar yaptık. Klinik psikolog Olcay Güner bu çalışmalarımda bana çok destek olmuştur. 55 yasında golf oynayan bir  beyefendiyle 6 ay suren düzenli egzersiz yaptık. Ben yurt dışına gittiğim için bu çalışmaya ara vermiştik. Ama sonradan öğrendim ki benle çalışıyor gibi haftada 2 ya da 3 gün öğrendiği hareketleri yapmaya devam etmiş. Bu beni çok mutlu etti. Wellness by özgül programına katılan herkes hayatının her anında öğrendiklerini uygulayabilecek bilinçte ve tecrübede olmuştur. Bu bir eğitmen için tarifi imkansız mutluluktur. Demek ki bir şekilde faydasını görmüş ve yasam tarzı olarak bunu devam ettirmiş.

Sohbetiniz için teşekkür ederin. Başarılarınızın devamını diliyorum..

Özgül Tuncer: Aslıcığım hoş sohbetin için ben çok teşekkür ederim. İnsan benim için çok değerli bir varlık. Günlük yaşantımda karşılaştığım sohbet ettiğim herkese bir hareket dahi kazandırıyor olmak beni çok mutlu ediyor. Özellikle anlattığım şeylere gerçekten ihtiyacı olan insanların beni can kulağıyla dinlediğini görmek onlara daha fazla ne verebilirim duygumu geliştirdi. Herkes kendi bedenin mimarı olabilir. Yeter ki inansınlar ve istesinler. Her zaman benim için anlamı çok büyük bir dileği sizlerle paylaşmak istiyorum."HERKESE AKIL VE BEDEN SAĞLIĞI DİLİYORUM"

Özgül Tuncer iletişim:
Tel:05357058775



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder