26 Aralık 2012 Çarşamba

Bilinç Uyur,Bilinçaltı Uyumaz!



 Bilgiyi algılamamız bilinç ve bilinçaltımız sayesinde meydana gelir. Bilinç bizlerin sadece görebildiğimiz kadarını algılarken, bilinçaltı çevresel görüntüleri de algılar. Gözlerimiz devamlı bir tarama içindedir. Tarıyor ve algıladığı bilgileri bilinçaltına atıyor. Biz, normal şartlarda beynimizde depolanan bilgilerin çok azını hatırlıyoruz. Ama mesela markete gittiğimizde 10 tane deterjan arasından 1 tanesini çekip alıyoruz. Yani farkında olmadan gördüğümüz veya duyduğumuz şeyler, bilinçaltından çıkarak bizim o malı satın almamızda etkili bir hal alıyor. Ürünü pazarlama ve satın alma konusunda  medyanın çok büyük etkisi olduğunu söyleyebilirim. Ürünleri bilinçaltımız seçiyor ve bizde alıyoruz. Gözümüz farkında olmadan etraftaki nesneleri ve anlık pozisyonları bilinçaltına atıyor ve bu şekilde farkında olmadan bazı mesajlar ile etkileniyoruz. Özellikle reklam alanında sık sık  kullanılıyor. Gördüğümüzü sanıp da göremediklerimiz ama aslında bilinçaltımız tarafından algıladığımız bazı örnekleri vererek sizleri hem eğlendirmek hem de bilinçaltınızın gizli sırlarına yaklaştırmak istiyorum. 
Camel 
En etkili reklamlardan biri diyebilirim size. Çünkü hala nerede olursak olalım deve figürü bize direk olarak Camel markasını çağrıştırmaktadır. Camel sigarasının üzerindeki erkek figürü bizim bilinçaltımıza direk olarak cinselliği empoze ediyor. 




Gılbeys  
 Hadi durma iç heyecanı yaratmıyor mu sizde de? Sizce neden bu reklamı gördüğümüzde heyecanlanıyoruz? Bunun nedeni tüketmek istediğimiz alkol mü yoksa bardağın içindeki buzlarda gizlenen "sex" yazısı mı? 
 







Fedex 
 Bilinçaltımızı renklerde oldukça fazla uyarır. Mesela yurtdışı kargosu olan Fedex renklerini çok güzel seçmiş diyebilirim. Turuncu-koyu mavi logosunda yer alan renk enerjisi, yani bu renklerin vurguladığı uyum, sorumluluk, ciddiyet üzerimizde olumlu bir etki oluşturmuş ve logo amacını bulmuştur. Bununla birlikte bu logonun marifetleri renklerinden ibaret değil, ilk bakışta algılanamayan bir ok var bu logoda. Bu da seçiminizi bizden yana kullanın mesajıdır benim gözümde. 

Kuzuların Sessizliği 
 Film afişinin üzerinde bulunan kelebek figürünün üzerinde bir kuru kafa var. Bu fark ediliyor. Biraz daha dikkatli bakınca o kuru kafanın nü şeklinde resmedilmiş 3 kadından oluştuğunu göreceksiniz. Beyin bunu gördüğü anda bu başka herhangi bir filmin afişinden öncelikli olarak yer ediyor. 




Aslan Kral 
Bütün çocukların severek izlediği Aslan Kral’ın verdiği mesajı hiçbirimiz algılayamamış olabiliriz. Sizlere bu çizgi filmden sadece bir kare göstermek istiyorum. Gökyüzüne yazılmış Sex kelimesini görebiliyor musunuz? 




 Klavyeden mesaj 
Hepimizin hemen hemen her gün kullandığı klavyede ne olabilir? Onun bize çağrıştırdığı bir şey var mıdır? Biraz dikkatli bakarsanız mutlaka göreceksiniz. Acaba E,S,X harfleri bilinçli olarak mı alt alta dizildi? 


Diğer Mesajlar;





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder